19

طرز تهیه ونوشک پلو؛ نکاتی برای پخت یک پلوی عالی با ونوشک تازه


طرز تهیه پودینگ برنج

اگر به دنبال غذاهای سنتی و خوشمزه هستید، دستور ونوش پیلو را امتحان کنید. این غذا ترکیبی از برنج معطر و گوشت است که با افزودن ادویه های تازه طعمی غنی و متمایز پیدا می کند. برای یک وعده غذایی متفاوت، پودینگ برنج انتخاب خوبی است.

برای تهیه پودینگ برنج ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. خرده ها را بردارید و خوب بشویید. پیاز را تفت می دهیم تا طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت می دهیم. پوره گوجه فرنگی، زعفران و مقداری ادویه را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید. گردوی خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شوند. برنج را آبکش کرده و با مخلوط گوشت و آرد سوخاری داخل قابلمه بریزید. حدود 45 دقیقه بجوشانید و سپس با کمی کره یا کره کرمانشاهی سرو کنید.

ماده اصلی اندازه ی
برنج، خیس خورده 3 فنجان
گوشت چرخ کرده گوسفند 300 گرم
تازه و له شده 50 گرم
مواد اضافی اندازه ی
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران پخته کافی
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی

طرز تهیه پودینگ برنج

مرحله 1: پختن برنج

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و بگذارید چند ساعت در آب بماند تا نرم شود. این کار باعث می شود برنج در حین پخت، دانه دانه و خوش فرم بماند. خیساندن برنج همچنین به کاهش آرسنیک موجود در برنج کمک می کند که برای سلامتی مفید است.

مرحله 2: آماده سازی و پخت

خرده های آن را بیرون بیاورید و چندین بار با آب سرد بشویید تا هرگونه کثیفی یا کثیفی از بین برود. بعد از شستن، ونوشه را برش بزنید تا به مخلوط گوشت اضافه شود. استفاده از ریحان تازه می تواند طعم و عطر فوق العاده ای به غذا بدهد.

مرحله 3: مخلوط گوشت را آماده کنید

پیاز را پوست گرفته، ریز خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا طلایی و نرم شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله 4: پاستا و ادویه ها را اضافه کنید

پوره گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ خام و بوی رب از بین برود. سپس زعفران دم کرده اضافه می شود که رنگ و عطر مطبوعی به غذا می دهد. حتما رب و زعفران را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله 5: اسپرینکل ها را اضافه کنید

به مخلوط گوشت، ونوسوک خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا ونوسوک نرم شود و عطر آن به غذا اضافه شود. در این مرحله مواد را کمی بپزید تا خرده ها به خوبی با گوشت ترکیب شوند.

مرحله 6: برنج را آبکش کنید

برنج خیس شده را آبکش کنید و آب جوش را در قابلمه بزرگی بریزید و برنج را اضافه کنید. کف برنج را بردارید و بعد از چند دقیقه که برنج کمی نرم شد آن را آبکش کنید.

مرحله هفتم: مواد را در قابلمه بچینید

کف قابلمه مناسبی کمی روغن می ریزند و یک لایه برنج می ریزند. سپس مقداری از مخلوط گوشت و آرد را اضافه کنید و این لایه برداری را تکرار کنید تا همه مواد استفاده شوند.

مرحله هشتم: جوشاندن و درست کردن پودینگ برنج

برنج را حدود 45 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. این به برنج و مواد زمان می دهد تا خوب مخلوط شوند و طعم ها خوب دم بکشند.

مرحله 9: آماده شدن برای سرو

در پایان پخت مقداری کره یا روغن کرمانشاهی روی برنج ریخته و پلو را با ماست یا سالاد شیرازی میل کنید. این اضافه کردن کمی چربی در انتها به برنج شدن طعم و درخشندگی آن کمک می کند.

آموزش انواع پلو سنتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا